کد خبر: 122195429
تاریخ انتشار: جمعه 13 مرداد 1396
خانه » سایت های خبری » آرتنا » رسالت جشنواره تئاتر رضوی فرهنگ سازی گفتمان رضوی است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور:

به گزارش چی 24 به نقل از آرتنا:

به گزارش سرویس تئاتر«آرتنا»،پیام دهکردی در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی اظهار کرد:یکی از بهترین پدیده‌هایی که می‌توان از طریق آن آموزه‌های رضوی را به جامعه انتقال داد، جشنواره تئاتر رضوی است.
 
دهکردی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی گفتمان سیره امام رضا(ع) رسالت جشنواره تئاتر رضوی است،عنوان کرد:برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این راستا اتفاق خوبی است که در خراسان شمالی رخ‌داده است.
 
وی تصریح کرد:باید آثاری که به این جشنواره ارائه می‌شود، جان‌مایه و عمق کلام امام رضا(ع) را انعکاس دهد.
 
داور نهایی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی با تأکید بر استمرار حرکت جشنواره تئاتر رضوی، افزود: حرکت‌های مقطعی و آثاری که به سطح موضوع می‌پردازد نمی‌تواند ما را به رسالت جشنواره نزدیک کند.
 
دهکردی بابیان اینکه نحوه نمایش مفاهیمی همچون فلسفه، عدالت‌خواهی، ثبوت و صبر باید در آثار جشنواره تئاتر رضوی تصحیح شود، عنوان کرد: در صورت تحقق این امر اتفاق بزرگی را در حوزه تئاتر دینی شاهد خواهیم بود.
 
وی به نقش آموزش‌وپرورش به سبب در اختیار داشتن جامعه بزرگ دانش‌آموزی در گسترش هنر تئاتر و تبدیل جشنواره‌هایی از این نوع به فرآیندی که مداومت داشته باشد، تأکید کرد.
 
وی تصریح کرد: نقصی که در جشنواره‌های ما وجود دارد حرکت‌های مقطعی است که طی چند روز اتفاق می‌افتد و بعد از جشنواره نیز پایان می‌پذیرد که جشنواره تئاتر رضوی از این رویکرد باید دور باشد.
 
دهکردی درباره جایگاه جشنواره تئاتر رضوی در کشور گفت: این رویداد فرهنگی جای خود را دارد باز می کند و تلاش شده تا سال به سال بر کیفیت آن افزوده شود.
 
وی گفت: به طور کلی سطح کیفیت نمایشنامه نوسی در کشور ارتقای چشمگیر داشته است و ما نمایشنامه نویس های خوبی داریم اما باید جلسه های بنیادی گذاشته و کمک شود که سطح متون نمایشی بیشتر ارتقا یابد.
 
داور نهایی دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در باره ارتقای کیفیت و سطح متون نمایشی اظهار کرد: هنر تئاتر در کشور ما هنر جوانی است و باید روی آن کار شود و وقت گذاشته شود.
 
وی افزود: تئاتر مقوله ای آیینی است و پیوند خوردن آن با مفهوم رضوی،اتفاق بسیار مبارک است و می شود با این بسترها،اندیشه و نگاه های کار ساز و چاره ساز و راه ساز را توسعه داد و در قالب زبان تئاتر آثاری خلق شود که در جامعه اثر گذار باشد.
 
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از هشتم مردادماه جاری در بجنورد آغازشده است و ساعت ١٨ امروز یازدهم مردادماه،آیین اختتامیه این جشنواره در تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود.
 
هشت اثر از استان‌های فارس،خوزستان،کرج، قم،خراسان رضوی،خراسان شمالی و قزوین در بخش صحنه‌ای به مرحله نهایی جشنواره دوازدهم راه پیداکرده‌اند که با حضور سعید اسدی،حسین مسافر آستانه و پیام دهکردی داوری خواهند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین